Iată doi termeni sinonimi şi nu chiar !. Verbalizînd, se
spune că "eşti îndrăgostit", "faci dragoste" şi respectiv
"iubeşti", acţiuni - totuşi - diferite.
Să le luăm pe rînd. A
fi îndrăgostit este un lucru minunat, care te face să te simţi minunat,
"de pe altă planetă", niţel cam "aerian". În general, eşti
îndrăgostit de o persoană, de cele mai multe ori de sex opus. Subiectul
dragostei are - din punctul tău de vedere - nişte calităţi potrivite gustului
tău, iar defectele eşti dispus să nu le iei în seamă, fie ignorîndu-le, fie -
chiar - justificîndu-le. Se spune, de multe ori - deasemenea - că eşti
îndrăgostit de natură (în general) sau de o componentă a ei - un peisaj, o
floare, un animal etc. Firesc ar fi să spui că-ţi place natura, o
floare, un animal.
Oricum, a fi îndrăgostit este un sentiment înălţător şi
totuşi doar un sentiment. El este o reacţie a fiinţei, o percepţie a
"realităţii" care produce plăcere, bucurie, înălţare sufletească.
A face dragoste
este altceva. Este o acţiune, o exprimare, o transpunere a sentimentului de
"a fi îndrăgostit". La rîndul său, această acţiune produce plăcere,
bucurie, înălţare sufletească.
A iubi este
Altceva !. Iubirea este necondiţionată - în primul rînd !. Ea este foarte bine
descrisă în Biblie, în Scrisoarea Apostolului Pavel către Corinteni, capitolul
13, versetele 1-13, deşi în traduceri apare cu termenul "dragoste". E
bine să (re)citiţi acest paragraf pentru a înţelege caracteristicile, virtuţile
iubirii. Iubirea este treapta de sus a unei scări, care mai cuprinde nădejdea şi credinţa, pe care le incumbă. Nădejdea sau speranţa, despre care,
de altfel, se spune că "moare ultima" se "naşte" prima !.
Şi ea este necondiţionată. Sperăm (nădăjduim) dincolo de orice
"temeiuri". Credinţa sau încrederea este, la rîndul ei,
necondiţionată. "Fericit este cel ce crede fără să <<vadă>>" - îi spune Iisus apostolului Toma.
Într-o lume duală, în care trăim, înţelegem toate lucrurile
prin antiteze, antonime. Nu există - pentru noi - sus fără jos, bun fără rău şi
aşa mai departe. Nici iubirea n-o vom înţelege fără antonimul ei - frica !. Da,
opusul iubirii, absenţa ei este cel mai bine definită prin frică şi nu prin
ură, aşa cum deseori se crede. Toate manifestările specifice absenţei iubirii,
cum sunt gelozia, dorinţa de posedare, dorinţa de control îşi au izvorul în
frică. Frica este, la rîndul ei, necondiţionată, neîndrituită, nefundamentată -
decît pe absenţa iubirii !.
Iubirea lui Dumnezeu şi a aproapelui - baza Legilor
divinităţii în aproape toate religiile lumii, este, pînă la urmă, acţiunea conştientă de
racordare a individului la energia universală a iubirii, cea care "mută munţii" sau, mai complet, creează
Universul. Un om care nu iubeşte, care se hrăneşte cu frică, în loc de iubire,
moare - mai devreme sau mai tîrziu - pentru că se izolează de Sursa vieţii, Iubirea.
Aceasta este iubirea necondiţionată: cunoaşterea de sine,
ca şi a "celorlalţi", a lui Dumnezeu Creatorul, dorinţa de bine,
frumos, adevăr, cunoaştere, comunicare, părtăşie. Frica de a nu accede la toate
acestea vine din izolarea noastră faţă de Sursă. Ieşirea din izolare,
deschiderea către iubire este un act conştient, pe care putem şi e bine
să-l facem spre folosul nostru. Avem libertatea să alegem !. Depinde numai de
noi !.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu