miercuri, 28 decembrie 2016

Rugăciunea, medicamentul cel mai bun







Reuşeşti să înţelegi suferinţa doar trăindu-o. Prin ea ne curăţim şi ne împrospătăm. Am crezut de prea multe ori că nimic nu mă poate îngenunchia, că pot să trăiesc doar pe culmi, că totul stă în puterea mea. Însă pe parcurs am înţeles că pot să fiu şi vulnerabil, că tăria vine doar de la Dumnezeu, că oamenii sunt făcuţi şi să sufere că să îndrepte sau să se apropie de Dumnezeu. Că viaţa este o luptă şi iubirea o alegere. 

  Acum ştiu că o inimă oricât ar fi de zdrobită se vindecă în timp. Ea trebuie tratată cu multe lacrimi, cu multe păreri de rău, cu multă durere, apoi cu oameni noi, cu alte zâmbete, cu alte îmbrăţişări.
 Răul cel mai mare nu este să greşeşti, ci să nu înveţi din greşeli, să persişti în ele. Regret greşelile făcute şi faptul că au pricinuit suferinţă. A fost lecţia cea mai dură pe care am învăţaţ-o şi singura care nu a intrat doar în cap ci şi în suflet. 

Am trecut peste iertând, în primul rând pe mine. Apoi acceptând situaţia şi rugându-mă în egală măsură să depăşesc obstacolul şi să învăţ ce e de învăţat.
Lacrimile pe care nu le vărsăm la timp se adună în noi şi la un momentdat se pot transforma într-un tsunami care poate nimici tot ce cu dragoste am sădit în suflet şi în relaţiile cu cei de lăngă noi. Azi pot să zâmbesc şi să văd soarele şi datorită lacrimilor. Ele au fost unghuient pe chipul meu. 

În lacrimi rodul iubirii este bogat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu