marți, 10 septembrie 2013

Moartea și viața de apoi



"Înțelegerea morții e ca un prag mai înalt peste care trebuie să trecem în drumul spre mântuire. Sânt oameni care mor foarte liniștiți, calmi. Așa a murit, Dumnezeu să o ierte!, o maică de-a noastră, Tomaida. S-a ridicat din pat cu un zâmbet senin, în timp ce maica însoțitoare plângea, s-a uitat drept înainte și a zis: "Ia uite ce frumos...!". Apoi s-a uitat cu tristețe în partea stângă și a zis: "Iată, au venit și ăștia ca să-mi vadă sufletul...!". Apoi s-a întrebat: "Cât mai e până la ora trei?". "Păi sântem la ora 11 și jumătate", i-a spus maica din preajmă. S-a liniștit ca omul care se odihnește înainte de o mare călătorie. Apoi la ora 3 s-a stins cu un zâmbet liniștitor pe față. Maicile au dus-o la Iași, acolo de unde era. M-am dus și eu a doua zi, pe la patru și jumătate, maicile erau la priveghi, după obicei și am luat iconița să o sărut... Dar o maică îmi atrăgea atenția că  maica avea o picătură de sânge în loc de lacrimă și n-am mai fost în stare să o sărut. Suferința ei i-a adus desăvârșirea, lacrima de sânge era viața netrăită aici pe pământ, continuată cu viața de apoi..." 

Părintele Iustin Pârvu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu